Οι άνεμοι και τα σημεία του ορίζοντα
ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛIΚΑ:
Βιβλίο Μυθολογία 5 «Οι Μοίρες, ο Προμηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και οι Άνεμοι», Σοφία Ζαραμπούκα, εκδόσεις: Κέδρος.
Ποικίλα χρώματα και υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
ΣΤΟΧΟΙ:
Να ψυχαγωγούνται με την ανάγνωση κειμένων της μυθολογίας. (μυθολογία, παιδική λογοτεχνία, γλώσσα)
Να αναγνωρίζουν τα σημεία του ορίζοντα και τα ονόματα των ανέμων που αντιστοιχούν σε αυτά. (μελέτη περιβάλλοντος)
Να εκφράζονται ατομικά και ομαδο-συνεργατικά μέσω της εικαστικής τέχνης. (εικαστικά)
Να προσανατολίζονται στο χώρο με σημείο αναφοράς το σώμα τους. (μαθηματικά: χωροχρονικές σχέσεις, ψυχοκίνηση)
Να δίνουν και να ακολουθούν απλές οδηγίες μετακίνησης στο χώρο. (μαθηματικά: χωροχρονικές σχέσεις, ψυχοκίνηση)
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Ανάγνωση μυθολογίας. Ανάγνωση από την παιδαγωγό του μύθου που αναφέρεται στο πως ο Δίας έκλεισε τους τέσσερεις ανέμους σε ασκό και ανέθεσε στον Αίολο να τους φυλάει, από το βιβλίο της Ζαραμπούκα. Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγηση του μύθου από αυτούς/αυτές.
Εικαστική δημιουργία. Δημιουργία ατομικών ιχνογραφημάτων ή ομαδικών συνθέσεων (ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών) με τις προσωποποιημένες μορφές των ανέμων κι έχοντας ως έμπνευση την εικονογράφηση του βιβλίου της Ζαραμπούκα.
Εικαστική δημιουργία. Συμβολική απεικόνιση των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα, καρτέλες για ψυχοκινητικό παιχνίδι.
Ψυχοκινητικό παιχνίδι: Οι μαθητές/μαθήτριες χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες. Τοποθετούμε σε τέσσερα σημεία της τάξης και σύμφωνα με τον προσανατολισμό της (χρήση πυξίδας) τις καρτέλες που προηγουμένως δημιούργησαν και που απεικονίζουν συμβολικά τα σημεία του ορίζοντα. Κάθε ομάδα δημιουργεί κύκλο γύρω από την καρτέλα της. Με την υπόκρουση ταμπουρίνου ή μουσικής και ανάλογα με τις υποδείξεις της παιδαγωγού κινούνται οι «άνεμοι» του Βορρά/Νότου/Ανατολής/Δύσης. Παραλλαγή: όταν φυσά ΒΔ/ΒΑ/ΝΔ/ΝΑ «άνεμος» κινούνται ταυτοχρόνως οι μαθητές δύο ομάδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.