Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

"Ένας για όλους και όλοι για έναν"

 Ο ρόλος της Προσχολικής αγωγής είναι πολυσήμαντος και, ανάμεσα στους στόχους που θέτει, εστιάζει και στην:

κοινωνικοποίηση:

μέσα από νέες γνωριμίες, φιλίες, συνεργασίες (και άλλοτε συγκρούσεις, που οι μαθητές/τριες θα μάθουν ομαλά να διευθετούν) έξω από το στενό οικογενειακό περιβάλλον και μέσα σε μία ευτύτερη ομάδα, χωρίς περιθώριο επιλογής της, αλλά στην οποία κλήθηκαν να ενταχθούν.

ανάδειξη της προσωπικότητας:

μέσω της τόνωσης της αυτονομίας τους, της αυτενέργειας, της αυτοεξυπηρέτησης και της λειτουργικότητάς τους και μέσω της καλλιέργειας των δεξιοτήτων, κλίσεων και ταλέντων τους.

Επιδιώκοντας την ομαλή κοινωνική ένταξη των μαθητών/τριων στο νέο περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να προσαρμοστούν, εστιάζοντας -όμως- και στην ιδιαιτερότητα του κάθε ενός/μιας και στη συμβολή του/της στην ομάδα, επεξεργαστήκαμε το παραμύθι "Ένας για όλους και όλοι για έναν"(Μπριγκίττε Βένιγκερ- Εύα Θάρλετ, εκδόσεις: Πατάκη). Συνδυάζοντάς το με το ήδη γνωστό ποίημα του Γιάννη Ρίτσου "Αν όλα τα παιδιά της γης...", οι μαθητές/τριες έδωσαν τις δικές τους εικαστικές δημιουργίες.

Τα έργα αυτών είναι ιχνογραφήματα με μαρκαδόρους. Για το φόντο, χρησιμοποιήθηκαν ξυλομπογιές.

Τα αρχικά των ονομάτων μας

 Παίζοντας, μαθαίνουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας

ΓΛΩΣΣΑ

  • Συλλαβίζουμε το όνομά μας
  • Εντοπίζουμε τον ήχο του αρχικού του γράμματος
  • Αναγνωρίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Ομαδοποιούμε τις καρτέλες με τα αρχικά του ονόματός μας βάσει χρώματος
  • Απαριθμούμε τις καρτέλες κάθε ομάδας και τις συγκρίνουμε (περισσότερες, λιγότερες, ίσες)
  • Συνδέουμε τους αριθμούς με τα αντίστοιχα αριθμητικά τους σύμβολα, εντοπίζοντάς τα στην αριθμογραμμή της τάξης

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • Φιλοτεχνούμε το αρχικό του ονόματός μας (ζωγραφική με μαρκαδόρους)
  • Δημιουργούμε μία ομαδική σύνθεση (pop art χάρτη αναφοράς)

"Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο" ΙΙ

 Διαβάζουμε το βιβλίο "Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο" του Ντέιβιντ Μακ Κι, εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗ, μία υπέροχη ιστορία με θέμα τη διαφορετικότητα, την δοτικότητα και την ενσυναίσθηση. Ακολουθεί συζήτηση και ανα-διήγηση του παραμυθιού, το οποίο -κατόπιν- εμπνέει τις εικαστικές μας δημιουργίες. Παίρνουμε χρώματα, αφήνουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και δημιουργούμε!

Το έργο μας είναι μία ομαδική σύνθεση με μαρκαδόρους σε λευκό κάνσον χαρτόνι, το οποίο χωρίζουμε στη μέση, ώστε να δημιουργούν ταυτοχρόνως δύο ομάδες μαθητών/τριών. Η μία αποδίδει το ουράνιο τόξο και η άλλη τον Έλμερ αφαιρετικά, χρησιμοποιώντας στένσιλ (γεωμετρικά σχήματα) για να σχεδιάσει τις φόρμες, τις οποίες-στη συνέχεια- γεμίζει με χρώμα. Συνδέουμε τα έργα των δύο ομάδων με σπάγκο και χάντρες. 

(στιγμιότυπο κατά τη δημιουργία του)

Οκτώβριος, 2021