Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

" στη Σχηματούπολη "

"Στη Σχηματούπολη"

(μία φανταστική ιστορία που δημιουργήσαμε και εικονογραφήσαμε)


Μία φορά κι έναν καιρό ήταν μία πολιτεία που ονομαζόταν "Σχηματούπολη". Στη Σχηματούπολη ζούσαν πολλά χρωματιστά κι ευτυχισμένα σχήματα.
Ήταν χαρούμενα και έπαιζαν με τις πεταλούδες. Ήταν ,ακόμη, πολύ μα πολύ αγαπημένα.
Μια άσχημη μέρα που έβρεχε και πέφταν αστραπές, τα σχηματάκια κλείστηκαν στα σπίτια τους για να προστατευτούν.
Δυστυχώς, ένα δυνατό σύννεφο κατέστρεψε τα σπίτια όλων των σχημάτων.
Μόνο κομματάκια έμειναν...
Ευτυχώς γλύτωσαν και μείναν ζωντανά. 
Το πρωί βγήκε ένα μεγάλο ουράνιο τόξο. Είδε πως τα σχήματα ήταν λυπημένα.
Βλέπετε...δεν είχαν που να μείνουν...
Το σοφό ουράνιο τόξο τα συμβούλεψε να μείνουν στην τεράστια αγκαλιά των κύκλων!
Έτσι...ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
Τέλος
Τόσο το κείμενο όσο και οι ζωγραφιές του παραμυθιού είναι δημιουργίες της φαντασίας των παιδιών.
Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας...
Μερικοί κύκλοι,
κάποια τρίγωνα και τετράγωνα,
και, φυσικά, τα ορθογώνια.
Προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης με αφορμή το παραμύθι:
1.Μπορούμε να τους ζητήσουμε να βλέπουν τις εικόνες με τη σειρά που παρουσιάζονται και να αφηγηθούν το παραμύθι που ήδη άκουσαν. Κάποια παιδιά, ενδεχομένως, να εμπλουτίσουν το παραμύθι με δικές τους ιδέες και αφηγηματικές προεκτάσεις. Κάποια μπορεί να το αφηγηθούν σύμφωνα με την πλοκή που ήδη γνωρίζουν και κάποια, ίσως, θελήσουν να αλλάξουν την ιστορία.
Κάθε περίπτωση παρουσιάζει ενδιαφέρον!
Να θυμόμαστε -πάντα- πως στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εκφράζονται, να χρησιμοποιούν τη μνήμη ή την φαντασία τους και να καλλιεργείται ο προφορικός τους λόγος.
2.Μπορούμε να δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες μία-μία και με τη συγκεκριμένη σειρά, ζητώντας τους (και χωρίς να τους έχουμε διαβάσει από πριν το παραμύθι) να δημιουργήσουν μία ιστορία.
 3.Τέλος, και αν το επιθυμούν, μπορούν να ζωγραφίσουν ανθρωπάκια-σχήματα (κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα, ορθογώνια), να τα κόψουν αφήνοντας γύρω λίγο λευκό πλαίσιο και να τα κολλήσουν σε γλωσσοπίεστρα ή καλαμάκια.
Έτσι θα κατασκευάσουν τις δικές τους κούκλες κουκλοθεάτρου.
Καλή διασκέδαση!

" jazzin' Christmas vol.II "

"Jazzin' Christmas

vol.II"

1. Ένα παιχνίδι - ακροστιχίδα 
κατασκευασμένο από τα παιδιά.
Εικαστική έκφραση,
γλώσσα, συνεργασία
2. Χριστουγεννιάτικες κάρτες και διακοσμητικά 
Ασπρόμαυρη χριστουγεννιάτικη κάρτα με ασημένιες λεπτομέρειες (μιά ιδέα που πήραμε από κάρτα της Unicef) και στολίδια από τη φύση ή φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά
οι προτάσεις μας για φέτος.
Χρόνια πολλά,
γλυκές ευχές για τη νέα χρονιά.
Το έτος που έρχεται ας φέρει τύχη, υγεία και ευτυχία σε όλους!
3. Δυο Χριστουγεννιάτικες κατασκευές για τη διακόσμηση του χώρου.
" Φιγούρες της Γέννησης"
&" Γιορτινά στολίδια" 
Τις ιδέες για την κατασκευή τους τις βρήκαμε στο βιβλίο:
"Εικαστικές δραστηριότητες και γιορτές στο νηπιαγωγείο" της Ρούλας Παπανικολάου, εκδόσεις: Μικρός Πρίγκηπας.