Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

" αγιογραφώντας "

"Αγιογραφώντας"

Πρόσκληση αγιογράφου στην τάξη μας
Δράσεις ~ Χριστούγεννα 2014
Παρατηρούμε
τα στάδια εξέλιξης,

ανακαλύπτουμε τα μυστικά
στην τεχνική

και ρωτούμε για την απεικόνιση θρησκευτικών θεμάτων,
θαυμάζοντας την τέχνη
της αγιογραφίας.

Διαβάζουμε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού συνοδεύοντας την αφήγηση
με τις αγιογραφίες που η προσκεκλημένη μας φιλοτέχνησε για εμάς.
Συνεχίζουμε με γλωσσικά παιχνίδια και με μία απόπειρα καταγραφής της ιστορίας αυτής από εμάς τους ίδιους σε ρόλο συγγραφέων.
 Μια τρισδιάστατη σύνθεση, την οποία στολίσαμε με μπλε τούλι, γαλάζιους φιόγκους και κρεμώντας αγγελάκια που κατασκεύασαν τα παιδιά.
Τα υλικά μας : ένα κουτί βαμμένο με τέμπερα σε χρώμα μπλε, τούλι, χαρτόνια, άχυρο διακόσμησης και πολλή φαντασία.
Ευχαριστούμε την αγιογράφο που αποδέχτηκε την πρόσλησή μας, μεταφέροντας τη μαγεία της τέχνης της
στην τάξη μας!

" jazzin' Christmas vol. I "

"Jazzin' Christmas

vol.I"

1. Καλαντάρι ~
Μετρώντας αντίστροφα. 
2. Πρόγραμμα γιορτής ~
Ιδιαίτερα σχεδιασμένο για κάθε παιδί.
3. Vintage μόμπιλ ~
Η δική μας πρόταση διακόσμησης,
κι ένα μόμπιλ με ζωγραφιές των παιδιών
για τον στολισμό της τάξης.
 4. Pop art συνθέσεις ~
Η διακοσμητική πρόταση των παιδιών.
5. Η γιορτή μας ~ 
"Αγέλαστη Πολιτεία"
Ένα σκηνικό να θυμίζει παραμύθι.

Τις καλύτερες ευχές μας για το νέο έτος.
Χρόνια πολλά!
..γιατί εμείς 
σίγουρα νιώθουμε τον ερχομό των Χριστουγέννων!

" διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα "

" Το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου και η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου "

~ Ιπποκράτης ~


Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
Έχοντας συζητήσει και κατανοήσει τα λόγια του Ιπποκράτη και τον εξέχοντα ρόλο της σωστής διατροφής στην καλή υγεία του ατόμου, δημιουργούμε μία σύνθεση. Χρησιμοποιούμε οντουλέ χαρτί ως βάση και κολλούμε κομμάτια λινάτσας πάνω στα οποία τα παιδιά τοποθετούν λέξεις, που βάζοντάς τες σε σειρά, σχηματίζουν το ρητό του Ιπποκράτη. Κοσμούμε τη σύνθεση με στάχυ.

η μεσογειακή τριάδα
Σε ένα κατακόρυφο κομμάτι λινάτσας τα παιδιά κολλούν τις λέξεις που αναφέρονται στα προϊόντα που συνιστούν τη μεσογειακή τριάδα, αλλά και όπως αυτές παριστάνονταν στη Γραμμική Β'.
Η σύνθεση ολοκληρώνεται με ζωγραφιές των παιδιών που απεικονίζουν τα τρία αυτά στοιχεία της Μεσογειακής διατροφής.

Κρόκος
Ο μύθος του Κρόκου
Παιδικό ιχνογράφημα που απεικονίζει το μύθο του Κρόκου.
Εξερευνώντας τη Γραμμική Β' 
με τη μορφή παιχνιδιού αντιστοιχίζουμε τις λέξεις με τα ιδεογράμματα / λογογράμματα της Γραμμικής Β'
...και ταξιδεύουμε στο χρόνο
 σχεδιάζοντας ο κάθε ένας μας κάτι στη Γραμμική Β'.
"Συμπόσιο"
γευματίζουμε όπως οι αρχαίοι Έλληνες,
διαπιστώνοντας πως η μαγειρική είναι δημιουργία και χρησιμοποιώντας σωστά υλικά συνυφαίνεται με την καλή υγεία.
Eυχαριστούμε θερμά
 τον σεφ που ήρθε
στην τάξη μας
για τις ιδέες και τις γευστικές του δημιουργίες!
Μεσογειακή τριάδα και οι προστάτες Θεοί
 Μία ομαδική σύνθεση στην οποία συμμετέχουν τα παιδιά είτε ζωγραφίζοντας κάποιο Θεό είτε γράφοντας λέξεις με τα ονόματά τους και το προϊόν που εκπροσωπεί  κάθε ένας απ' αυτούς.
σίτος ~ οίνος ~ έλαιον
Δήμητρα ~ Διόνυσος ~ Αθηνά
Έχοντας ακούσει τους σχετικούς μύθους, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά των τριών θεών, παρατηρώντας πως τους απεικονίζουν περισσότερο ή λιγότερο γνωστοί ζωγράφοι, καθώς και οι εικονογράφοι των επιλεγμένων παραμυθιών που διαβάζουμε, αποφασίζουμε να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία και το ταλέντο μας δημιουργώντας.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης. 

" nature ~ nature "

"Σχολικός κήπος, δράσεις στην τάξη"


1. Χλωροφύλλη
Ομαδικό κολάζ:
ζωγραφική, χαρτοκοπτική, χαρτοκολλητική, πάνω σε χαρτί του μέτρου και σε λινάτσα.
Μία εργασία που αποτυπώνει το πως τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Λεπτομέρεια της παραπάνω σύνθεσης και λέξεις ~ κλειδιά γραμμένες από τα παιδιά.
2. Φως ~ νερό ~ αέρας και χώμα
Μία σύνθεση φτιαγμένη με χαρτοκοπτική και με χαρτοκολλητική από τα παιδιά. Μέσα από τα δύο αυτά έργα εκφράζουν καλλιτεχνικά και ομαδοσυνεργατικά όσα έχουν μάθει μέσω παρατήρησης, πειραματισμών ή μέσα από επιλεγμένα βιβλία για τη χλωροφύλλη και τη φωτοσύνθεση.

3. "Από τον σπόρο... στο δέντρο"
Παιχνίδι με καρτέλες εξέλιξης ζωγραφισμένες από τα παιδιά.
Η αποτύπωση της έννοιας της χρονικής διαδοχής μέσα από τις δικές τους εικαστικές δημιουργίες.
"από τον σπόρο στο δέντρο"(1ο Σετ με καρτέλες)
"από τον σπόρο στο δέντρο"(2ο Σετ με καρτέλες)
(λεπτομέρεια ~ εξώφυλλο)
(λεπτομέρεια ~ εσωτερικό φακέλου)
Φυτεύουν & φροντίζουν,
παρατηρούν & ζωγραφίζουν
παίζουν & μαθαίνουν.
(τους μένει ένα δέντρο κι ένα παιχνίδι να
ασχολούνται και...να
θυμούνται)
4. Ομαδικές συνθέσεις 
Δύο ομαδικές συνθέσεις με μικτή τεχνική( mixted media art)
Πηγή έμπνευσης για την "πουαντιγιέ σπείρα":
το ιστολόγιο ΠΕΡΙΤΕΧΝΟ
Ευχαριστούμε θερμά!
5. Ταμπλό με κατασκευές σχετικές με το θέμα.
 Ομορφαίνουμε την αυλή μας φυτεύοντας 
και διακοσμούμε τον εσωτερικό χώρο με τις δημιουργίες μας. Η ομορφιά στη φύση πάντα αποτελεί πηγή έμπνευσης και δημιουργικής έκφρασης.
6. Κρόκος.
Παρατηρούμε, μιλούμε για τον κρόκο και τις ιδιότητές του και τον φυτεύουμε.
Δουλεύουμε και ξεχωριστή ενότητα για τον "κόκκινο χρυσό", το στολίδι της Ελληνικής γης και τη σύνδεσή του με την Ελληνική μυθολογία,  τη ζωή και τη διατροφή στην αρχαία Ελλάδα.

7. Σπόρος και καρπός ~ καρπός και σπόρος.
Παιχνίδια που μας διασκεδάζουν, μας κάνουν δημιουργικούς και μας βοηθούν να αποκτήσουμε σωστές διατροφικές συνήθειες.
"food art"
8. "Καραμελόδεντρα"
Ατομικά σχέδια που απεικονίζουν δέντρα με κλαδιά στολισμένα από χρυσά καραμελόχαρτα. Μια ιδέα εμπνευσμένη από το παραμύθι " Ο Μπαμπαγιούμ και οι καραμέλες "που έγραψε η Ελένη Αναστασοπούλου και εικονογράφησε η Θέντα Μιμιλάκη, εκδόσεις: Διάπλους.

...Γιατί η φροντίδα του σχολικού μας κήπου αποτελεί και έμπνευση στις εικαστικές μας δημιουργίες και αφορμή για την απόκτηση γνώσεων και την επίτευξη μαθησιακών στόχων.