Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Εδέμ

Ιστορίες της Γένεσης

Η δημιουργία του κόσμου, οι πρωτόπλαστοι, το προπατορικό αμάρτημα και η έξοδος από την Εδέμ όπως αποτυπώνονται σε σχέδια των παιδιών με μαρκαδόρους.
Εντυπωσιακά ενδιαφέρουσες δημιουργίες, αποκλειστικά φτιαγμένες από τους μαθητές.

Βασιλόπιτα

Η Ιστορία της Βασιλόπιτας

Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος έγινε η καθιερωμένη κοπή βασιλόπιτας στην τάξη μας.
Συζητήσαμε για το έθιμο και μάθαμε για την ιστορία του διαβάζοντας το βιβλίο
" Η Ιστορία της Βασιλόπιτας"
 συγγραφέας: Στέλιος Πελασγός
εικονογράφος: Χρήστος Δήμος
εκδόσεις: Ελληνικά Γράμματα
 Στο κομμάτι της εικαστικής έκφρασης δημιουργήσαμε το έργο "Ασημένιο φλουρί για τύχη καλή", μία ομαδική σύνθεση/ κολλάζ (mixed media art) με τέμπερα, μαρκαδόρους, χρυσοχάρτονα, χαρτοκοπτική και χαρτοκολλητική.
Μόνο που η δική μας βασιλόπιτα δεν έχει ένα μόνο φλουρί. Τα φλουριά είναι τόσα όσοι είμαστε όλοι εμείς: παιδιά ξεχωριστά, μοναδικά που λάμπουμε!
Η δημιουργία μας είναι εμπνευσμένη από το έργο του
Vassily Kandinsky,"Einige Kreise", 1926, το οποίο γνωρίσαμε μιλώντας για τα σχήματα και που ανακαλέσαμε στη μνήμη μας για να αποδώσουμε το τωρινό μας θέμα!

Yayoi Kusama's Dots ~ διάστικτη πολυχρωμία

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι παιδικές δημιουργίες, αυθεντικές, με χρώμα, κίνηση, φαντασία παραπέμπουν στα έργα γνωστών δημιουργών.
Έργο που θυμίζει τις κουκκίδες της Γιαγιόι Κουσάμα.(Yayoi Kusama's Dots)

Δέντρα

Δέντρο:
Παιδικό ιχνογράφημα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ.
Το έργο αυτό μας άρεσε τόσο πολύ, που αποτέλεσε αφορμή να κάνουμε μία ανάλογη ομαδική σύνθεση που θα στόλιζε την τάξη μας.
Ομαδική σύνθεση- mixed media collage: το φόντο συνθέτουν ατομικά έργα με κηρομπογιά που ενώθηκαν. Για τη χαρτοκοπτική χρησιμοποιήθηκαν χρυσοχάρτονα, οντουλέ και κάνσον χαρτόνια.

δυμιουργούμε & παίζουμε

memory

Στο πλαίσιο της ευρύτερης διαθεματικής προσέγγισης " Ταξίδι στη χώρα των σχημάτων" εκφραζόμαστε εικαστικά, δημιουργώντας με τα γεωμετρικά σχήματα ανθρωπόμορφες φιγούρες.
Κάθε σετ από καρτέλες περιλαμβάνει έναν κύκλο, ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο κι ένα ορθογώνιο.
Με τις καρτέλες παίζουμε, περνώντας σε ομαδοποιήσεις βάσει σχήματος:
I. Οι κύκλοι
II. Τα τρίγωνα
III. Τα τετράγωνα
V. Τα ορθογώνια
Συγκρίνουμε τα σύνολα, συσχετίζουμε την πληθυκότητά τους με το αντίστοιχο αριθμητικό σύμβολο και εξασκούμαστε σε μαθηματικές έννοιες.
Κατασκευάζουμε και δύο μπαλαντέρ.
Τέλος, με όλες τις καρτέλες παίζουμε το γνωστό παιχνίδι "memory". Παρατάσσουμε τις καρτέλες γυρισμένες ανάποδα. Τα παιδιά καλούνται με τη σειρά να ανοίγουν δύο καρτέλες με σκοπό αυτές που επιλέγουν να απεικονίζουν το ίδιο σχήμα. Αν κάποιος πετύχει το μπαλαντέρ είναι σαν να σχημάτισε αυτομάτως ζευγάρι!

Η δημιουργική σκέψη κάνει τη μάθηση χαρά.
Σχήματα, Ιανουάριος 2018