Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

ΤΟ ΡΟΔΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ



ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:

   Παραμύθι «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζίνια Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο.

        Χαρτόνια, εφημερίδες, μαρκαδόροι, κόλλες, ψαλίδια, κορδόνια, χάντρες.

        Λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις.

        Το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Γλυκό ρόδι» («Grenadier a fruit doux») από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit».

       Φύλλα εργασίας/αξιολόγησης.

ΣΤΟΧΟΙ:

     Να γνωρίσουν την Ελληνική μυθολογία και να έρθουν σε επαφή με λογοτεχνικά αναγνώσματα/κείμενα (Λογοτεχνία-Γλώσσα).

         Να αναγνωρίζουν λέξεις, να τις συλλαβίζουν, να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τα γράμματα που τις συνθέτουν και να μπορούν να τις αντιγράφουν (Ανάγνωση/Γραφή-Γλώσσα).

        Να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές (βιβλία, internet, παραδόσεις).

       Να εξοικειώνονται με την συνύπαρξη λόγου και εικόνας (πολυτροπικά κείμενα-Γλώσσα).

         Να εκφράζονται καλλιτεχνικά, να δημιουργούν, να παίζουν και να κατασκευάζουν (Εικαστικά).

    Να προάγουν την παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας και να γνωρίζουν έργα μεγάλων ζωγράφων (Εικαστικά).

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Ανάγνωση από την παιδαγωγό του παραμυθιού «Περσεφόνη, η λατρεμένη κόρη», 

κείμενο: Σάλι Πομ Κλέιτον, Διασκευή: Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, εικονογράφηση: Βιρτζίνια Λι, εκδόσεις: Μεταίχμιο.

 Συζήτηση με τους μαθητές/τριες, περιγραφή εικόνων και ανα-αφήγηση του μύθου από αυτούς/αυτές.

         Συλλαβισμός των λέξεων «Περσεφόνη» και «Ρόδι». Ανάλυση αυτών στα γράμματα που εμπεριέχουν με τη βοήθεια σχετικού υλικού (λέξεις «Περσεφόνη» και «ρόδι» σε καρτέλες από χαρτόνι και χαρτονένια γράμματα που συνθέτουν τις δύο αυτές λέξεις).

         Δημιουργία μόμπιλ με θέμα το ρόδι (ομαδική εικαστική σύνθεση).

   Γνωριμία με το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί «Γλυκό ρόδι» («Grenadier a fruit doux») από τη σειρά έργων με νερομπογιές «Dali fruit». Περιγραφή πίνακα, εντοπισμός στοιχείων που μας εντυπωσιάζουν και έκφραση των συναισθημάτων που μας δημιουργεί. 

  Εικαστική έκφραση: απεικόνιση/ζωγραφική ροδιού. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται 

μέσω:

         συζήτησης (επαναληπτικού μαθήματος), όπου η παιδαγωγός εντοπίζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από τους μαθητές/τριες.

      των ατομικών και ομαδοσυνεργατικών εικαστικών δημιουργιών των μαθητών/τριών.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.